Lærer til lærer

Bachelorprojekt om lærernes arbejdsvilkår

"GØR EN GOD SKOLE BEDRE" - sådan lyder folkeskolereformens slogan. Efter snart fire år på læreruddannelsen har jeg dog erfaret, at dette ikke altid er tilfældet. Derfor har jeg valgt at undersøge sammenhængskraften mellem lærernes arbejdsvilkår, og de skolepolitiske visioner i mit afsluttende bachelorprojekt.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Jeg er bevidst om, at jeg træder ind i et felt og i en diskussion, hvor der allerede siges, forskes og vides meget om det fænomen, jeg vil undersøge. Ikke desto mindre ønsker jeg at bidrage til debatten ved, at undersøge hvordan lærerens arbejdsvilkår påvirker kvaliteten af undervisningen.

Derfor håber jeg, at du som lærer, vil hjælpe mig ved at svare på nogle få spørgsmål angående dine arbejdsvilkår og din undervisning. Jeg søger respondenter fra både folkeskolen, den frie grundskole og efterskolen, da dette kan give mig et indblik i mulige kontraster.

Spørgsmålene er formuleret i et spørgeskema, som kan tilgås via nedenstående link.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScXGKni49sPIvuxv1yBQBLDuHH8lzjYwSSZiiO5FdkLEykY7g/viewform?usp=sf_link

Skemaet tager ca. 5 minutter at udfylde, og din deltagelse er anonym.

Jeg ser frem til at høre fra dig, og takker på forhånd for din tid og opmærksomhed.

Med venlig hilsen

Lærerstuderende, Daniel Schjødt Hansen