Glade børn lærer mere

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

En ny undersøgelse vil kortlægge, hvordan det påvirker elevernes indlæring, trivsel, selvværd, positivitet og optimisme at arbejde med positiv psykologi på seks forskellige skoler i Holbæk, Kalundborg, Sorø, Taastrup og Frederiksberg Kommuner, som har fokus på at øge trivselen hos den enkelte såvel som i klassen, udvikle selvværd, skabe mere tolerance og positivitet og herved skabe de bedste forudsætninger for læring.

Undersøgelsen er en del af et kandidatspeciale i pædagogisk psykologi af lærer Louise Tidmand, som tidligere i år udgav bogen »Min Glade Bog - 25 øvelser, der giver gladere børn og forældre«.

Læs mere om projektet på glaedeogborn.dk

Powered by Labrador CMS