"Virtuel efteruddannelse fungerer"

Heidi Muhlig Schwerin har netop afsluttet praktikvejlederuddannelsen – og er dermed en af de få lærere, der har gennemført et efteruddannelsesforløb for nylig. Forløbet har været coronapræget og delvist online, men det har fungeret, selv om hun har savnet pingpongen i undervisningslokalet.

Publiceret

OM FORLØBET

Heidi Muhlig Schwerin har netop afsluttet fjerde modul på denpædagogiske diplomuddannelse som praktikantvejleder på UCNact2learn i Aalborg. Kurset har bestået af syv undervisningsgange,hvor tre har været fysiske, og fire er foregået online. Alvejledning og eksamen er foregået online.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Jeg ville være ked af at sidde alt for meget online i fremtiden. Det er ikke, fordi det her har fungeret dårligt, men fordi man går glip af den sparring, som man kan have med sine medstuderende - især når det drejer sig om efteruddannelse, hvor mange af de studerende også sidder inde med rigtig meget værdifuld viden. Den del går tabt, fordi det bliver for vanskeligt at få den der pingpong, som man kan have i undervisningslokalet. Helt overordnet har jeg fået mere ud af det under de moduler, hvor jeg har været fysisk til stede, for lige meget om man er 13 eller 45, er det sociale aspekt jo noget, der spiller ind i undervisningssituationen".

Powered by Labrador CMS