Anbragte børns kognitive evner betyder mere for deres præstationer i skolen end forventninger

Lave forventninger udpeges ofte som en medvirkende årsag til, at anbragte børn og unge klarer sig uddannelsesmæssigt dårligere end andre, skriver vive.dk. Men børnenes kognitive evner betyder mere for, hvordan de præsterer i dansk og matematik, lyder det i en undersøgelse af forholdet mellem lærere og plejemødres forventninger og anbragte børns præstationer.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

 

Anbragte børn, der går i almindelig skole, klarer sig dårligere end andre elever

Organisationer: Regeringen skal også forbedre vilkårene for anbragte børn i folkeskolen

Flere anbragte unge begynder på en ungdomsuddannelse

 

vive.dk: Too High or too Low? The Role of Educational Expectations for Children in Out-of-home care

Powered by Labrador CMS