Debat

Højtbegavede børn i skolen

Høj begavelse er ikke kun en gave - det kan være en udfordring, både for børnene selv og for deres lærere og pædagoger.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Desværre oplever højtbegavede børn ofte, at deres begavelse er mere et problem end en gave, og mange mistrives i skolen. Heldigvis er det muligt at imødekomme de højtbegavede børns udviklingsbehov med relativt simple midler. Det er temaet for denne podcast, hvor vi taler med lektor Pia Beck Tonnesen fra læreruddannelsen på Københavns Professionshøjskole og koordinator Jan Andreasen fra Gentofte Kommune, hvor man har et videnscenter for børn med særlige forudsætninger. Pia Beck Tonnesen fortæller om 'højtflyvende børn' og matematikprogrammet TMTM og Jan Andreasen fortæller blandt andet, hvorfor de har prioriteret denne målgruppe i Gentofte, og hvilke undervisningsværktøjer, der kan understøtte denne særlige børnegruppes udvikling.

https://alumne.kp.dk/posts/bliver-de-hojtbegavede-born-stimuleret-i-folkeskolen?utm_source=KP+Alumne&utm_campaign=c15d3c99ff-bliver-de-hojtbegavede-born-stimuleret-i-folk&utm_medium=email&utm_term=0_f5143c800f-c15d3c99ff-98073427

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Powered by Labrador CMS