Forskning Trivsel
0   510

Dårlig motorik kan ende med mobning

En ny undersøgelse viser, at helt basale motoriske udfordringer er et problem for mange elever. 30 procent af eleverne har mindst et motorisk problem, mens otte procent har mindst tre områder, hvor de er motorisk udfordrede.

Statens Institut for Folkesundhed ved Syddansk Universitet har sammen med ni kommuner og Region Hovedstaden udarbejdet en rapport om motoriske vanskeligheder på baggrund af 7.839 børn. Børn, der ikke bevæger sig meget, har flest motoriske vanskeligheder. De har tre gange større risiko for at have problemer med motorikken end børn, der bevæger sig meget.

Artiklen fortsætter under banneret

Konsekvensen for de motorisk svage børn kan blive social isolation og lavt selvværd, og drenge med dårlig motorik er særligt udsatte for mobning.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Ernæring og sundhedsnetværket er for alle, der underviser i eller interesserer sig for madkundskab, sundhed og ernæring. I samarbejde med Foreningen for madkundskab.

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
4.348 andre er allerede tilmeldt