
Hjælp til nyankomne flygtningebørn
Projekt Quammelot er et europæisk projekt, der udvikler moduler, så lærere kan få viden om og redskaber til inklusionen af 11-16-årige nyankomne tosprogede elever i almene klasser. Projektet søger lærere til at teste de otte moduler, der handler om modtagelsen af nyankomne elever, lovgivningen på området, relationel kommunikation, sprogundervisning, aktiv borgerinddragelse, naturfag, it og kreative metoder.
Projektet løber fra maj 2018 til august 2020. I Danmark står Vifin, Videnscenter for Integration i Vejle, for projektet.
De deltagende lærere får med modulerne en dybere forståelse for, hvordan man konkret inkluderer nyankomne tosprogede elever i normalundervisningen.
Kontakt projektleder Sarah-Louise Mortensen på sajmo@vejle.dk for at høre mere.
Læs også
-
Efter Søndervangssagen: Ministeriet vil holde øje med skolernes eksamensafvikling
-
Søndervangskolen: Aarhus-politikere kritiserer, at uvildig undersøgelse ikke skal afdække hele perioden
-
Lærere på aarhusiansk successkole: Vi blev presset til at fuske
-
Vurderingen til den skriftlige prøve i tysk og fransk bliver snart ændret