Kisteglade for Scholalogen

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Lærer Nanna Jacobsen fra Skævinge Skole fortæller, at lærerne var kisteglade over at få en kollega med den funktion, som Birgitte Hermann har som sparringspartner, observationslærer og trivselsmedarbejder.

'Jeg har brugt hende til at dele nogle bekymringer med, og så har hun set specifikt på et par af mine elever. Det er rent guld at få andres øjne på tingene. At høre hvad hun observerer. Det er samtidig en feedback på mig og min undervisning', mener Nanna Jacobsen, der har arbejdet på skolen siden 1997.

Hun fremhæver, at det også er rart ved forældresamtaler at have en kollega, der har set det samme som hun selv.

Også lærer Lisbeth Rosenqvist har kun positive ord at sige om scholalogens arbejde.

'Birgitte har den tid, jeg ikke har til trivselsarbejdet i klassen.

Jeg har brugt hende meget. Jeg synes, man som lærer har et ensomt arbejde, og derfor er det rart med samarbejdet og den konstruktive kritik.

Min eneste bekymring er, om hun snart får for travlt til at kunne hjælpe os alle', siger Lisbeth Rosenqvist.

Pigegrupperne i hendes klasse har haft stor gavn af Birgitte Hermann.

'I begyndelsen var både forældre og elever skeptiske, men efter at hun har talt med pigerne, ønsker drengene nu også at tale med hende, og forældrene er blevet mere åbne, synes jeg'.

hela

Powered by Labrador CMS