Folkeskolens redaktion vil gerne tættere på læserne. I den kommende tid vil vi afholde virtuelle læsermøder, hvor læserne får mulighed for at møde de kilder, som ellers kun optræder i spalterne. Stil dine spørgsmål til digital mobning af lærere i kommentarfeltet under artiklen.

Læsermøde: Stil spørgsmål om digital lærermobning

I morgen kl. 16 inviterer folkeskolen.dk til digitalt møde med lærer Sarah Lindemann Thøgersen, der blev mobbet i sin onlineundervisning, og mobbeforsker Eva Gemzøe Mikkelsen, som mener, at skoleledelser skal tage digital chikane alvorligt. Har du spørgsmål til emnet, så stil dem i kommentarfeltet

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Lærer Sarah Lindemann Thøgersen har droppet idrætsøvelser på skærmen efter krænkende oplevelser med elever i det virtuelle rum. Digital chikane kan være nedbrydende for lærere og skal tages alvorligt, siger mobbeforsker Eva Gemzøe Mikkelsen. Det har du måske læst om i fagbladet Folkeskolen.

Selv om du ikke har mulighed for at deltage i det virtuelle læsermøde, så kan du stille spørgsmål i kommentarfeltet herunder, så vil spørgsmålene blive taget med til mødet, og du kan få lærerens og forskerens svar i en artikel efter mødet.

Målet med mødet er, at vi sammen bliver klogere på, hvordan man kan undgå virtuel lærermobning, og hvad man skal gøre, når skaden er sket.

Vil du gerne deltage, kan du tilmelde dig det virtuelle læsermøde ved at klikke på linket under artiklen her. Vil du deltage i mødet i og deltage i en konkurrence om tre flasker vin, skal du sende en mail med din tilmelding til folkeskolen@folkeskolen.dk i dag.

Journalist Maria Becher Trier er vært ved det virtuelle læsermøde.

Læs artiklerne om digital chikane her: 

DLF: Slå hårdt ned på digital chikane 

Lærer ramt af elevers cyberbullying

Digital mobning: Onlineundervisningen gør lærerne sårbare

Lærer udsat for sjofelheder i det digitale klasserum

Læs mere

Klik ind på mødet her. Mødet begynder 4. maj kl. 16