Debat

Svar til Thomas Engsig

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Lille spejl på væggen der … kan vi inkludere og lære mer'?

Kære Thomas.

Faktisk har vi også spurgt til »elever med problemer« - altså elever, som ikke har en diagnose, men det er ikke i fokus, det har du ret i. Vi forsøger på ingen måde at nedgøre det arbejde, der udføres rundt omkring. Se artiklen i samme blad om Arresø Skoles Magleblik-afdeling. Ud fra tekstbesvarelserne kan vi bare se, at lærerne savner efteruddannelse og støtte til inklusionen - og det er formentlig derfor, at lærerne i undersøgelsen vurderer, at det faglige udbytte for alle typer af elever er blevet ringere. Det er altså lærernes erfaring - ikke min holdning. Lærerne vil hellere end gerne gøre det bedre, de skal bare have mulighed for det.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Hanne Birgitte Jørgensen, chefredaktør