Her går eleverne ind og laver et storyboard for de forskellige valgmuligheder, man står overfor, når man overværer situationen. For eksempel om man vil sige det til en voksen, konfrontere mobberne eller være passiv. Hver gang man træffer et valg i VR-filmen, oplever man konsekvenserne af det og kommer til at stå over for et nyt valg. Derfor handler processen også om, at eleverne skal udtænke et spindelvæv af forskellige valg og konsekvenser, siger lærer Martin Jensen.

Gladsaxe-elever udvikler virtual reality-film mod mobning

En 8.-klasse på Grønnemose Skole i Gladsaxe er i gang med at udvikle en interaktiv film i virtual reality. Filmen handler om mobning - om når en elevs udseende, fx vægt eller etnicitet, fører til mobning. Ideen er, at elever og voksne skal bruge den virtuelle oplevelse som anledning til at tage hånd om mobning på skolen. Filmen er et pilotprojekt i samarbejder med virksomheden Takeawalk.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Pressemeddelelse fra Gladsaxe Kommune