På læreruddannelsen lærte Ida-Marie Röben at lægge en plan for nærmest hvert minut af en lektion, men i den virkelige verden gik det op for hende, at man ikke kan planlægge så nøje og få succes.
På læreruddannelsen lærte Ida-Marie Röben at lægge en plan for nærmest hvert minut af en lektion, men i den virkelige verden gik det op for hende, at man ikke kan planlægge så nøje og få succes.

”Jeg er godt rustet”

Ida-Marie Röben blev så glad for nærheden til praksis, at hun tog en del af læreruddannelsen digitalt, så hun fik tid til at kunne gå all in på universitets-skolen. Det gavner hende i dag i jobbet på Rødding Skole.

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

I modsætning til sin veninde fra lærerstudiet på UC Syd følte Ida-Marie Röben sig rolig og sikker, da hun sidste år skulle begynde i sit første job som lærer.

"Min veninde var meget nervøs, men hun havde heller ikke valgt universitetsskolen. Det gjorde jeg, så jeg havde set og prøvet, hvad der kan lade sig gøre i undervisningen. Derfor var jeg rustet til at begynde på noget nyt", fortæller Ida-Marie Röben.

Hun underviser i tysk på Rødding Skole ved Vejen, og det var i det fag, at hun som studerende blev tilknyttet Lyreskovskolen ved Padborg.

"I tre sønderjyske kommuner begynder skolerne med tysk tidligere end i 5. klasse, og jeg manglede viden om, hvordan man underviser de små. Jeg blev derfor sat sammen med en tysklærer, som underviste tre 3.-klasser. Jeg valgte at være med i alle tre klasser i halvandet år. Det var en af grundene til, at jeg tog en del af læreruddannelsen digitalt", siger Ida-Marie Röben, som på den måde skabte sig tid til at tage universitetsskolen et skridt videre.

Powered by Labrador CMS