Jeg havde troet, vi skulle evaluere, siger Lisbeth Blaabjerg Kruse.

Tillidsrepræsentant: Billedet bliver for lyserødt

”Hvilke udfordringer har I tacklet på gode måder?” er et eksempel på de spørgsmål, som ledere og tillidsfolk diskuterer på dagens KL/DLF-dialogmøde. Men der er ikke plads til at tale om alt det, der slet ikke fungerer, oplever en tillidsrepræsentant.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Lisbeth Blaabjerg Kruse er tillidsrepræsentant på Måløvhøj Skole i Ballerup. I Ballerup er der både lokalaftale og en god dialog mellem medarbejdere og ledelse/forvaltning, men:  

"Jeg ved jo, at Arbejdstilsynet arbejder på overtid med at udstede påbud til skolerne i øjeblikket. Tre skoler alene i Ballerup har fået påbud, fordi de ansatte går ned med stress på grund af høje følelsesmæssige krav. De står med børn, som de ved, har brug for hjælp, for ellers går det galt - men de har ikke tiden til at kunne hjælpe dem. Og når der så står arbejdsmiljø på programmet på sådan et dialogmøde, så er vi da nødt til tale om de udfordringer", siger hun til folkeskolen.dk.

Vi er næsten holdt op med klasseundervisning

"Men når alle spørgsmål er formuleret, så det kun er muligt at fortælle de gode historier, så får vi også en rapport, der siger, at det hele går skidegodt - og så rykker vi ingen steder", lyder hendes kritik af det første dialogmøde, som KL og DLF i fællesskab har arrangeret.

"Jeg havde forventet, at vi skulle evaluere og gøre status, men jeg oplever, at vi kun skal fortælle de gode historier".

Ziegler og Bondo på lyttemission