Løsningen ligger lokalt hos de lærere og pædagoger, der er tættest på eleverne. Det er dem, som ved bedst, og derfor giver det god mening, at vi lægger beslutningerne ud til lokal selvbestemmelse, så skolerne kan tilrettelægge undervisningen og skoledagen efter egne behov og ønsker, siger Thomas Medom.
Løsningen ligger lokalt hos de lærere og pædagoger, der er tættest på eleverne. Det er dem, som ved bedst, og derfor giver det god mening, at vi lægger beslutningerne ud til lokal selvbestemmelse, så skolerne kan tilrettelægge undervisningen og skoledagen efter egne behov og ønsker, siger Thomas Medom.

Aarhus-rådmand vil give skolerne frihed til kortere skoledage

"En god skoledag er vigtigere end en lang skoledag. Jeg er glad for, vi nu kan sætte skolerne fri til at forkorte skoledagen og i stedet have to voksne i undervisningen", siger rådmand for Børn og Unge i Aarhus Thomas Medom, der beder Aarhus Byråd give skolerne lov til at udnytte den ekstraordinære frihed, som et politisk flertal på Christiansborg har gjort muligt i kølvandet på coronakrisen.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

 

 

Pressemeddelelse fra Aarhus Kommune

Powered by Labrador CMS