Øget inklusion får bekymrede forældre og lærere til at beklage deres nød til Autismeforeningen

Flere gange om ugen ringer telefonen hos Landsforeningen Autisme med fortvivlede forældre i røret, skriver Berlingske. Ofte er de desperate, fordi deres børn skal inkluderes i folkeskolen og ikke får den nødvendige støtte af specialister. Indtil for tre år siden skete det ikke. Også lærere ringer ind, fordi de har fået et barn med infantil autisme i klassen og ikke ved, hvad de skal stille op. Resultatet er børn, der i stigende grad skal slås med angst, depressioner og spisestyrelser i stedet for at fokusere på deres læring, siger foreningens formand, Heidi Thamestrup.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

 

Lærere: Det går dårligt med inklusion af specialelever

Ministeriets evaluering: Lærerne er ikke klædt på til inklusion

Lærerne advarer om problemer med inklusion

 

Berlingske: Autismeforening frygter for sårbare børns trivsel