Debat

Digital undervisning i folkeskolen

Et speciale med fokus på kreativitet og digitalitet

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Jeg er i gang med at læse en kandidat i oplevelsesøkonomi på Aarhus Universitet, hvor min speciale-makker og jeg netop er startet vores specialeperiode. Vi er i gang med at undersøge digital undervisning i folkeskolen med fokus på 2. – 6. klasse. Vi er interesseret i et oplevelsesdilemma, hvor man ønsker meningsfulde og autentiske oplevelser, men altid er splittet mellem det fysiske og det digitale. Med et fokus på kreativitet og digitalitet skal vores undersøgelse og speciale danne grund for et oplevelsesdesign, der netop kan være med til at styrke et område i folkeskolen, hvor dette er på spil. Vi kender endnu ikke løsningen eller det færdige produkt, og vi er derfor nysgerrige på: Hvilke digitale undervisningsmidler anvender i? Hvilke muligheder og udfordringer oplever i?   Jeg håber, at I har lyst til at dele viden fra jeres egne erfaringer og praksis.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget