½

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Kan det lade sig gøre at være ny lærer og samtidig holde fast i og udvikle viden og erfaringer, som man har med sig fra seminariet? Det er et af spørgsmålene bag et udviklingsprojekt påÅrhus Dag- og Aftenseminarium, hvor 17 nyuddannede lærere fra sommeren 1997 med jævne mellemrum mødes med deres to lærere fra seminariet, Martin Jørgensen og Peter Fregerslev. Desuden udveksler de erfaringer i et konferencerum på Internettet.

Formålet med projektet, som afsluttes i 1999, er dels at styrke deres udvikling som lærere, dels at vurdere læreruddannelsen i forhold til praksis. Projektet støttes af Center for Teknologistøttet Undervisning under Undervisningsministeriet. Det er hensigten også at belyse mulighederne for at bruge informationsteknologi som blandt andet et evalueringsredskab.