Fordele og ulemper

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Deltagerne er fem skoleledere og to viceinspektører fra syv skoler i Give Kommune samt skoleledere og viceinspektører fra tre skoler i Køge. De forskellige kombinationer har både fordele og ulemper. 'Det er en ulempe, at ikke alle viceinspektører og inspektører har deltaget. Der er problemer, vi ikke kan snakke om, fordi den ene del af ledelsen ikke er der. Det er et spørgsmål om loyalitet', siger Morten Larsen fra Give. Men der er også fordele. 'Det er en fordel, at næsten alle skoler er repræsenteret. Det betyder, at der er opstået et netværk omkring skolerne, og vi har fundet ud af, at vi har nogenlunde ens problemer', siger Morten Larsen. En enkelt skole i kommunen er ikke med, men Morten Larsen og Arne Brock håber, at den snart kommer det. Susanne Thulin og Lene Vejgaard fra Køge vil gerne holde fast i den nuværende gruppe, men med mulighed for at lave forskellige konstellationer. 'Der kan være sager, hvor det er relevant, at kun skoleinspektører eller viceinspektører er til stede, og andre, hvor det er bedst, at alle er der', siger Lene Vejgaard. Et eksempel er supervision om samarbejde i lederteamet. 'Vi er indtil nu blevet superviseret enkeltvis med gruppen som observatør. Vi ønsker at videreudvikle det til supervision om samarbejde i ledelsesteamet. Her skal teamet superviseres samtidig', siger hun.kamp