Drop topstyringen!

Publiceret Senest opdateret

1.-SUPPLEANT:

Anne-Mette Kæseler Jensen, 5000 Odense C, kreds 82

2.-SUPPLEANT:

Mads Jørgensen Alnor, 5000 Odense C, kreds 87

STILLERE:

Jane Vagner Pedersen, kreds 80 • Peter Lund Andersen, kreds 80 •Britt Damsgård Bromark, kreds 80 • Anders Kirkebæk-Jensen, kreds 80• Jeppe Dørup, kreds 80 • Peter Petersen, kreds 80 • LisbethBlichfeldt, kreds 80 • Carsten Boll. kreds 80 • Vivian Edelborg,kreds 80 • Per Gylling, kreds 80 • Pia Ewe Jensen, kreds 86 • MetteSkovgaard Andersen, kreds 86 • Mia Carstensen, kreds 86 • BirgitteKarlsen, kreds 86 • Dorrit Bang Pedersen, kreds 86 • Lone Green,kreds 83 • Tom Schmidt, kreds 83 • Peter Ollendorff, kreds 83 •John Rasmussen, kreds 84 • Karsten Jørgensen, kreds 84 • LarsHanghøj, kreds 84 • Malene Rye Andersen, kreds 84 • Hanne GodskAndersen, kreds 84 • Anette Kristensen, kreds 84 • ThomasHollensen, kreds 87 • Per Rasmussen, kreds 87 • Line Kjølhede,kreds 87 • Birte Brændgaard, kreds 87 • Niels Munkholm Rasmussen,kreds 82 • Jan Andersen, kreds 82 • Dennis Vikkelsø Nielsen, kreds82 • Kamilla Jelsing, kreds 82 • Tine Steendorph, kreds 82 •Anne-Lene Storm, kreds 82 • Ida Holm Clemensen, kreds 82 • AndersSund Pedersen, kreds 82 • Henrik Lund Have, kreds 82 • AnetteEssler Helmer, kreds 82 • Kim Rasmussen, kreds 82 • Anne-MarieLindholm, kreds 82 • Liselotte Lundgaard Friis, kreds 82 • HenrikVorager, kreds 82 • Gitte Elbirk Nielsen, kreds 82 • KarinaSørensen, kreds 82 • Nirmin Adel Hamad, kreds 82 • Lars-HenrikMadsen, kreds 82 • Simone Lægteskov, kreds 82 • Thomas HartonAndersen, kreds 82 • Jesper Carls, kreds 82

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Lærerne er omdrejningspunktet i folkeskolen og skal derfor sikres ordentlige rammer at arbejde under. Det er jeg parat til at kæmpe for.

Topstyringen er i modstrid med lærernes professionelle råderum og dannelsestanken i skolen. Lov 409 og læringsmålstyret undervisning er to eksempler på manglende vilje til at inddrage lærerne. Lærernes faglighed og erfaring skal igen i centrum. Bureaukratiske, pædagogiske og strukturelle skrivebordsløsninger, der ikke duer i virkelighedens verden, må stoppes. Kvalitet i undervisningen og ordentlige vilkår for lærerarbejdet, herunder tilstrækkelig tid til forberedelse, skal være omdrejningspunktet.

Arbejdstid: Sammenhængen mellem undervisningslektioner og forberedelse er afgørende for, at man som lærer kan lykkes med sin opgave. »Bedre og billigere«-retorikken er ganske enkelt udtryk for mangel på indsigt og et mærkværdigt topstyret forsøg på opgør med kvalitetsbegrebet. Lærerne skal have rum og mulighed for at kunne levere høj kvalitet i arbejdet. Det kræver kollektive aftaler.

Arbejdsmiljø: Øget arbejdsmængde i form af flere undervisningsopgaver, flere bureaukratiske tiltag, øget inklusion og ringere økonomi presser lærernes arbejdsmiljø urimelig hårdt. Tilfældige og uigennemskuelige opgaveoversigter påvirker også trivslen negativt. Derfor er det afgørende, at der skabes gennemskuelighed og balance mellem opgaver/krav og resurser.

Sammenhæng og sammenhold: Foreningen skal styrkes led for led, og der skal være fokus på kommunikation og fællesskab. Alles medvirken og opbakning er afgørende.

Med ti års fagpolitisk erfaring og mere end 20 års bred undervisningserfaring tilbyder jeg at være din stemme i hovedstyrelsen.

Se mere på: www.facebook.com/x.ved.charlotteholm