Den autodidakte teoretiker

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Dorthe Junge er viceskoleleder på Hellerup Skole, flagskibet i Gentofte Kommunes Skub-projekt. Efter lærereksamen i 1986 var hun i 13 år lærer på Værebroskolen i Gladsaxe Kommune, en skole, der har tradition for at eksperimentere. Derefter to år på Statens Pædagogiske Forsøgscenter, hvor hun ved siden af sin undervisning udviklede metoder og materialer til fysik/kemi samt til teamsamarbejde og projektarbejde.

Hun læser bøger om pædagogisk teori af lyst og i stort omfang, men bortset fra læreruddannelsen betegner hun sig selv som autodidakt. Altså ingen akademiske grader, men stor energi og lyst til at være med til at præge skolens pædagogiske linje. Underviser på CVU København og Nordsjælland i ledelse. |

Powered by Labrador CMS