Mangfoldigheden i hovedstyrelsen skal bevares

Hovedstyrelsen skal afspejle mangfoldigheden i medlemssammensætningen. En lille del af foreningens medlemmer er ansat i små nicher. Hver for sig er de for små til at vælge deres egen repræsentant til hovedstyrelsen.

Publiceret

STILLERE

Førstesuppleant: Peter Selch Bak kreds 153

Andensuppleant:  Dorte Tind Jørgensen kreds 15

Stillere:  

Kirsten Zobel kreds 30

Christian Kramer-Pedersen kreds 30

Efrid Byrnak kreds 30

Andreas Mørup kreds 30

Hanne Dahl kreds 153

Henrik Ellesøe kreds 153

Susanne Nielsen kreds 153

Hanne Thorup kreds 153

Helle Wassmann kreds 30

Lena Faurschou kreds 30

Anne-Vibeke van Komen kreds 30

Torgunn Thomsen kreds 30

Ib Mathiesen kreds 54

Lisbeth Eggert kreds 54

Helle Hardis kreds 54

Flemming Christensen kreds 41

Steen Hartmann kreds 41

Henrik Madsen kreds 41

Leif Sort kreds 30

Ejgil Jensen kreds 30

Vagn Halvorsen kreds 82

Niels Martiny kreds 113

Henrik Juul Nielsen kreds 110

Benny Wulff Nielsen kreds 110

Lone Holm Bertram kreds 110

Kirsten Bach Jensen kreds 133

Allan Madsen kreds 133

Helen Schjødt Nielsen kreds 133

Jens Demalieth kreds 113

Pia D. Rasmussen kreds 19

Lone Schliemann kreds 15

Louise Mathiesen kreds 15

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Mine suppleanter og jeg udgør et lille team, der repræsenterer forskellige overenskomster, vilkår og opgaver. Som medlem af hovedstyrelsen vil jeg arbejde for, at de små grupper fortsat er på dagsordenen.

Der er tale om arbejdsområder, der for næsten alles vedkommende er hårdt præget af kommunernes stramme økonomi. Det udfordrer arbejdsmiljøet og trygheden for den enkelte lærer. DLF må arbejde for, at der bliver stabilitet på specialskoleområdet, så lærerne kan tænke på udfordringer i undervisningen i stedet for i overlevelse. Som ansat ved Særligt Tilrettelagt Ungdomsuddannelse (STU), har jeg situationen helt ind under huden.

For både konsulenter og vejledere skal arbejdstid, løn- og ansættelsesvilkår sættes under lup - også seniorernes forhold.  SoSu-lærernes ny lønmodel fra OK08 skal have et servicetjek. På STU er der i øjeblikket ingen overenskomst - det må løses.

Folkeskolener også udsat for store krav. AO8 er under pres mange steder, og der er behov for en mere central aftale. Strukturændringer og diverse nye tiltag som inklusion, LP, holddeling og indskolingsprojekter står i kø. Der er brug for at skabe ro om skolen, så lærerne får en chance for at indkøre alt det nye og udvikle skolen inden for de ændrede rammer.

Lærere er professionelle eksperter i god undervisning. Udviklingen og nye opgaver som øget inklusion kræver, at lærerne opkvalificeres i form af efteruddannelse. Det er vigtigt for al udvikling, at man trygt kan gå nye veje - større tryghed i ansættelsen er derfor vigtigt.

Og husk - mangfoldighed udvikler.