Jeg vil ikke en helt anden linje, men jeg tror, der skal tages andre midler i brug for, at vi når målet, sige Morten Refskov, der netop har meddelt, at han stiller op til hovedstyrelsesvalget sidst på året
Jeg vil ikke en helt anden linje, men jeg tror, der skal tages andre midler i brug for, at vi når målet, sige Morten Refskov, der netop har meddelt, at han stiller op til hovedstyrelsesvalget sidst på året

Valgkamp til DLF’s hovedstyrelse er blæst i gang

Formand for Ballerup Lærerforening Morten Refskov har netop i et indlæg på folkeskolen.dk meddelt, at han stiller op til DLF’s hovedstyrelse, når der er valg sidst på året.

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Formand, næstformand og hovedstyrelse i Danmarks Lærerforening vælges for fire-årige valgperioder. Der skal være formands- og næstformandsvalg på kongressen i september, mens hovedstyrelsen bliver valgt ved urafstemning blandt medlemmerne i november.

"Jeg stiller op nu i et håb om, at der er andre, der mener, at der mangler en stemme som min i hovedstyrelsen. Med mit kandidatur appellerer jeg naturligvis til de nej-stemmer, der er over det ganske land", siger Morten Refskov.

Han er enig i den siddende hovedstyrelses mål - nemlig at sikre de bedst mulige arbejdsvilkår for lærerne. Men han er ikke enig i måden den nuværende hovedstyrelse vil nå målet på.

"Jeg vil ikke en helt anden linje, men jeg tror, der skal tages andre midler i brug for, at vi når målet. Man skal ikke være bange for at vise sin utilfredshed med en konflikt".

Han er glad for, at lærerkredsen i Ballerup har opnået en rimelig god arbejdstidsaftale sammen med kommunen. Men han ønsker, at alle lærere i landet har en arbejdstidsaftale at forholde sig til.

"For mig er det målet at få en central arbejdstidsaftale. Vi kan ikke som fagforening acceptere, at der er nogle rammer, som vi ikke kan levere vores arbejde indenfor. Hvis lovgiverne så mener, at vi skal levere inden for de rammer, så må det være sådan. Det giver ikke god skole, og det skal ikke ske med vores accept", siger Morten Refskov.

Powered by Labrador CMS