Debat

Min ABC - kommenteret version

Thomas Palstrøm regegør i "Min ABC" for sin holdning til OK18. Jeg kommenterer her hans alfabet, idet jeg har tilladt mig at bryde den alfabetiske rækkefølge ét sted.

Offentliggjort Sidst opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Thomas Palstrøm regegør i sin ABC - https://www.folkeskolen.dk/634084/min-abc - for sin holdning til OK18. Jeg kommenterer her hans alfabet, idet jeg har tilladt mig at bryde den alfabetiske rækkefølge ét sted:

Arbejdstidsaftaler kan skabe attraktive arbejdspladser // Ikke hidtidig KL-politik!

Beskyttelse af medarbejdere kan kun ske i et ordentligt arbejdsmiljø // Ikke hidtidig KL-politik!

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Chefer og ledere inddrager og skaber rum for medledelse og ejerskab // Ikke hidtidig KL-politik!

Den danske model skal naturligvis respekteres // Ikke hidtidig KL-politik!

Energi er noget man tilfører og sikrer med tilstrækkelige ressourcer // Ikke hidtidig KL-politik!

Forberedelse og fordybelse kræver tid, mentalt overskud og fleksible rammer // Ikke hidtidig KL-politik!

Giv os mulighed for at genfinde glæden og bevare lysten til at arbejde i folkeskolen // Ikke hidtidig KL-politik!

Hæv niveauet og giv os igen mulighed for at være de dygtige lærere, vi ønsker at være // Ikke hidtidig KL-politik!

Indret og tilrettelæg vores arbejdsliv, så vi kan lykkes med opgaven og være stolte lærere // Ikke hidtidig KL-politik!

JA til overenskomst og arbejdstidsaftale kan forhåbentlig standse blødningen af lærere // Ikke hidtidig KL-politik!

Kvalitet i undervisning og opgaveløsning kræver ordentlig tid til forberedelse og fordybelse // Ikke hidtidig KL-politik!

Lyst til at arbejde som lærer i folkeskolen er ingen selvfølge // KL er ligeglad!

Mød lærerne med tillid og anerkendelse // Ikke hidtidig KL-politik!

Når kommissionen er færdig, er KL nødt til at forhandle en arbejdstidsaftale på plads med DLF // Ikke hidtidig KL-politik!

Ordentlige vilkår for folkeskolelærere // Ikke hidtidig KL-politik!

Pas på arbejdspladsen folkeskolen - den lider under lov 409 // Ikke hidtidig KL-politik!

Qualitet koster da noget // Ikke hidtidig KL-politik!

Reformer kræver ressourcer // Ikke hidtidig KL-politik!

Sundt arbejdsmiljø hviler på anerkendelse, retfærdighed, ressourcer og gennemsigtighed // Ikke hidtidig KL-politik!

Tillid til dygtige medarbejdere skal kunne ses og mærkes // Ikke hidtidig KL-politik!

Uddannede lærere på landets lærerværelser, naturligvis // Ikke hidtidig KL-politik!

Vilkår for god trivsel og arbejdsglæde er et ledelsesansvar // Men åbenbart ikke KL’s ansvar!

Yd jeres bedste for at sikre fremtidens folkeskole // Ikke hidtidig KL-politik!

Zonen for nærmeste udvikling handler om tilpasse forstyrrelser // Den fangede jeg ikke lige…

Ægte omsorg for folkeskolens fremtid kræver tid, tillid og tilbageførsel af midler // Ikke hidtidig KL-politik!

Ønske om at arbejde i en samfundsbærende og dannende institution er altså ingen selvfølge // KL er ligeglad!

Årelang og udmarvende kamp mellem KL og DLF skal afløses af et forpligtende samarbejde nu // Ikke hidtidig KL-politik!

- - - - -

X ved JA til et bæredygtigt samarbejde mellem KL og DLF // På hvor mange af ovenstående punkter er det lige, at KL hidtil har sagt JA til et bæredygtigt samarbejde med DLF? Hvorfor skulle det blive anderledes?

Et nyt samarbejde kan starte med, at KL indrømmer og undskylder aftalt spil med regeringen i OK13, og at de betaler alle lærere en månedsløn tilbage. Gør det de, tør jeg MÅSKE begynde at have tillid til KL igen. Ellers ikke.