Debat

Hvis vi får et nej-flertal

Stemmer vi forhandlingsresultatet ned, får vi mulighed for at indsamle medlemmernes krav til en ny arbejdstidsaftale - fra skoler og lærerkredse og lægge en ny kurs for DLF på den kommende kongres i september, som forberedelse til OK 21.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Stemmer et flertal nej, får vi klart og tydeligt vist befolkning, KL og Christiansborg, at vi ikke kan nøjes med en forhandlet hensigts-erklæring, at vi VIL have en egentlig arbejdstidsaftale med centralt fastsatte normer, så vi SIKRES ordentlige rammer om og fuldt fokus på kerneopgaven - god undervisning, elevtrivsel og tid til forberedelse med alt, hvad det rummer af teamtid og individuel tid.

Vi fortæller også ledelsen af vores fagforening DLF, at et flertal af os er uenige i "samarbejdssporet" og ønsker en anden mere kontant linje overfor KL og Christiansborg. Og nej, en socialdemokratisk regering kan ikke politisk holde til at lockoute lærerne en gang mere!

Stemmer vi forhandlingsresultatet ned, får vi mulighed for at indsamle medlemmernes krav til en ny arbejdstidsaftale fra skoler og lærerkredse og lægge en ny kurs for DLF på den kommende kongres i september, som forberedelse til OK 21.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Vi får vist alle de demoraliserede medlemmer af DLF og dem, som desværre allerede har meldt sig ud, at vi vil have en fagforening, der gør det, som i arbejderbevægelsens historie har virket. Nemlig at bruge fællesskabet og den kollektive styrke til at forhandle rettigheder, normer og værn hjem, der sikrer alle de samme rettigheder.

Og vi får vist den øvrige fagbevægelse, at vi er klar over, at vi selv må gå forrest for at få ordnede forhold. At vi ikke kan forvente, at andre forbund tager kampen for os. Tør vi det, skal vi nok få sympati og opbakning fra de andre offentlige faggrupper - og få deres respekt! - såmænd også fra vores elever og deres forældre!