Pædagog og mor: Folkeskolens ensidige test ødelægger mit barns selvværd

Folkeskoletestens snævre fokus på faglige præstationer ødelægger udviklingen for de børn, der i forvejen har det svært. Det skriver pædagog og mor, Louise Nuppenau i et debatindlæg i Politiken. Hendes egne erfaringer med sin adoptivsøns negative reaktion på at blive fagligt målt og vejet, har givet hende anledning til at råbe politikerne op. "Jeg er bekymret for Danmarks børns fremtid med det ensidige fokus, der bliver lagt på faglig viden", skriver hun blandt andet.

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Politiken: Pædagog og mor: Folkeskolens test-helvede er begyndt i vores familie, og det gør, at min søn føler sig som et nul