Der er kommet større respekt for vores arbejde under Merete Riisager, oplever lærer Pernille List Kristensen.

Lærer-farvel til en minister

Merete Riisager genopstiller ikke, og derfor vil der uanset udfald sidde en ny minister i Undervisningsministeriet efter grundlovsdag. Folkeskolen.dk har bedt tre lærere om at komme med et bud på hendes eftermæle

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Liselotte Bak

Alder: 61 år

Skole: Helsingør Skole

Funktion: Lærer, næstformand i Helsingør Lærerforening og arbejdsmiljøansvarlig

"Merete Riisager er den dygtigste undervisningsminister, vi har haft i årevis. Hun har været samarbejdsvillig, har en uddannelse inden for pædagogik og har åbenlyst kæmpe kendskab til området. Det er mit allerstørste ønske til en ny minister: Et indgående kendskab til folkeskolen, dens formål og dens generelle virke. Alternativt en, der er klar på at sætte sig ind i virkeligheden i stedet for at gå til embedet med et ønske om at ændre en masse ud fra ideologiske synsninger".

Blå skolepolitik: Flid, neonationalisme og lidt frihed til lærerne

Navn: Pernille List Kristensen

Alder: 33 år

Skole: Højmarkskolen i Holsted

Funktion: Lærer, tillidsrepræsentant og kredsstyrelsesmedlem  

"Jeg synes faktisk, det er en skam, at vi skal af med Merete Riisager. Der har været en positiv udvikling i forhold til synet på folkeskolen og lærerne det seneste halve år. Det er kommet større respekt for vores arbejde i stedet for den gamle sang om, at vi er for pjevsede og altid brokker os".

Tidslinje: Fire år med blå skolepolitik

Navn: Bruno Barbalho

Alder: 37 år

Skole: Hendriksholm Skole i Rødovre

Funktion: Lærer, tillidsrepræsentant, kredsstyrelsesmedlem 

"Jeg er ikke voldsomt liberal politisk set, men jeg har godt kunne lide Merete Riisagers liberale tilgang til for eksempel inklusion, hvor midlerne er blevet decentraliseret og ansvaret lagt ud på de enkelte skoler". 

Powered by Labrador CMS