Debat

Kvalitet i undervisningen

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Politikere på alle niveauer og fra hele det politiske spektrum er enige om at efterlyse mere kvalitet i undervisningssektoren fra børnehaveklassen til ph.d.-studiet på universitetet.

Ledende embedsmænd synger med på melodien, og hele systemet indstiller sig på, at nu skal kvaliteten forbedres, og forbedringerne skal kunne måles.

Der lægges 'måleværktøjer' på Internettet, der oprettes et evalueringsinstitut, og enkelte politikere foreslår offentliggørelse af elevernes faglige præstationer. Hu hej, hvor det går.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Må en ældre herre efter 36 år i folkeskolen blande sig en smule?

Den væsentligste faktor for kvalitet i børneskolens undervisning er læreren! Det er ofte dokumenteret, at lærerpersonligheden er altafgørende for elevernes udbytte uanset undervisningsform, materialevalg og metode.

En betydningsfuld del af lærerens fremtræden er arbejdsglæden og engagementet i elever, i fag og i skolen som helhed.

Fjern lærernes arbejdsglæde, og kvalitet i undervisningen bliver en by i Rusland!

Hvad er det, man er i færd med lige nu?

Kjeld Johansen

Gudhjem

Powered by Labrador CMS