Debat

Medvind i kommunerne?

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Kommentar til artiklen »Overbygningsskoler stormer frem« i Folkeskolen nummer 24.

Hvor er Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) eller institutionen Anvendt KommunalForskning, når kommuner iværksætter store strukturelle ændringer på folkeskoleområdet? Er det nogen, kommunerne kan henvende sig til for at få kortlagt, om sådanne ændringer har positiv effekt på elevernes læring, deres uddannelsesvalg og senere uddannelsesforløb?

Det er oplagt at koble forskning sammen med store kommunale tiltag. Vi kan alle sammen blive klogere, og i sidste ende kan det være med til at skabe mere engagement hos skolens ansatte. Det er bare sjovere at arbejde med ændringer, der har positiv effekt, end at forsøge at få noget tilfældigt til at fungere.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Man når længere, når cyklen er smurt, retningen kendt, og der er medvind på ruten.