Skoleudvikling

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Danmarks Lærerhøjskole og DLF har netop udsendt to hæfter om udviklingsprojektet 'Skolen i udvikling'.

'Skolens tavse viden - om skolekode og skoleudvikling' af Jesper Holst og Carl Johan Schindler handler om, hvordan arbejdet med skolens kode - de selvfølgeligheder, vaner og rutiner, der har udviklet sig på den enkelte skole - kan skabe helhed i skoleudviklingen.

'At lede pædagogisk' af Ole Harrit henvender sig især til skolens ledelse og sætter fokus på pædagogisk ledelse som en forudsætning for skoleudvikling.

Skoleudviklingsprojektet SKUP foregår på 12 folkeskoler over hele landet. Projektet varer tre år.