Debat

Svar til Kirsten Krogh-Jespersen

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Pinligt, men især sørgeligt

Kære Kirsten Krogh-Jespersen.

Jeg tror, at vi er ret enige om, at Christine Antorini ikke har en god sag. Forskerne er gået i rette med hendes udsagn om en direkte sammenhæng mellem elevernes resultater og antallet af timer. Alligevel gentager hun sit synspunkt.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Men jeg fastholder også mit. For når man læser forskernes udlægning på baggrund af Timss og Pirls, skriver de, at hvis der var en direkte sammenhæng mellem antallet af timer og resultater, ville det afspejles i disse to store internationale sammenligninger, fordi de fungerer som et naturligt eksperimentarium med mange forskellige timetal for eleverne. Derfor slutter de faktisk det, som jeg skriver.

Hanne Birgitte Jørgensen , chefredaktør