Citat

Psykologformand advarer imod at indføre en ny PPR-uddannelse til lærere

Det er vigtigere at styrke det tværfaglige samarbejde mellem lærere, pædagoger og psykologer i PPR, mener Dea Seidenfaden.

Publiceret Senest opdateret
Dea Seidenfaden.

Forslaget om en psykologfaglig overbygning til lærere og pædagoger er forhastet, skriver formand for Dansk Psykolog Forening Dea Seidenfaden på skolemonitor.dk. Hun ser hellere, at man opkvalificerer det tværfaglige samarbejde i PPR og skaber ’en strømlinet palette af tilbud og handlemuligheder for at bringe børn tilbage i trivsel’. Desuden peger hun på, at de, der tog den tidligere cand. pæd. psych,, ofte endte med at bruge uddannelse og autorisation på at arbejde andre steder end i PPR.

skoleminotor.dk: Debat om PPR: Forslag om overbygning som skolepsykolog er en snuptagsløsning

Powered by Labrador CMS