Anmeldelse

Bingo-Bango!

Klik for at skrive manchettekst.

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Man lærer godt igennem leg, og til sprogindlæring kan spil indgå i mange former.

Dette bankospil er beregnet til indlæring af ord. I spillet kan opmærksomheden være på både fonologi og indhold. Spillet består af en kontrolplade med 144 farveillustrationer, et tilsvarende antal illustrerede spillebrikker og 36 spilleplader. De fleste af motiverne kræver en nærmere beskrivelse. Der er for eksempel ti forskellige illustrationer af piger og et tilsvarende antal af drenge på pladerne. Så opråberen skal præcisere, om det er en pige, der klør sig i håret, eller en pige, der rækker tunge, ligeledes om det er en vred eller en glad dreng, og om han har briller på eller en kasket. Flere af illustrationerne viser rim som: en ko med sko, en kat med hat og en gris med is. Illustrationerne er tydelige og indimellem muntre.

Antallet af spillere kan være mellem tre og seksogtredive. Spillet kan spilles af de ældste elever i børnehaven og elever i indskolingen. Det er ligeledes velegnet til de tosprogede elever. Så vidt jeg kan se, vil det også kunne bruges tidligt i fremmedsprogsundervisningen.

Spillet anbefales til målgrupperne.