Anmeldelse

KvaN 44: Drama

Klik for at skrive manchettekst.

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

'Dramapædagogik er, når det fungerer optimalt, teaterkunst'. Citat fra en af artiklerne i KvaN's inspirerende temanummer om drama.

I elleve artikler samt prolog og epilog belyses drama fra mange synsvinkler: Som katalysator for det æstetiske og de usædvanlige læreprocesser, som et kunst- og erkendelsesfag og som noget integreret i det at lære.

Ud over artikler omhandlende overordnede teorier om drama og teater indeholder bogen også gode råd, tanker og ideer på det mere konkrete plan: 'Drama og projektopgaven', 'lærer-i-rolle', 'rollespil' og 'fra ide til forestilling'.

'Igennem arbejdet med drama oplever vi, at det er liv og læring samtidig'. Da den praktisk-musiske dimension er blevet indarbejdet i alle folkeskolens fag, henvender denne artikelsamling sig til alle folkeskolens lærere.

Powered by Labrador CMS