Debat

Fordele og ulemper ved team

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

DLF er jo både en fagforening og en valplads for pædagogiske dis­kussioner.

Var det ikke snart på tide, at pædagogisk og fagligt udvalg satte sig sammen og beskrev det selvstyrende team? Gerne forskellige modeller, da vi jo alle ved, at der er rigtigt mange forskellige måder at drive den praksis på.

Der må kunne siges noget samlet om ideen, for eksempel:

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Fordele og ulemper pædagogisk set.

Hvad betyder udlægningen af administrative opgaver til de selvstyrende team?

Sammensætningen af teamene?

Vikarordninger i teamet?

Koordinatorer eller ej?

Beskrivelse af fælder, man bør undgå.

Beregninger over, hvad forskellige modeller bør have af tid.

Vurderinger af den obligatoriske funktionsløns størrelse.

Fordele og ulemper for lærernes arbejdsmiljø.

Det minder lidt om konfliktskyhed, at det eneste, man groft sagt ja, så vidt jeg ved har hørt fra foreningen, er, at en helhedsaftale er forudsætning for dannelsen af de selvstyrende ­team, og at man skal huske at aftale en eller anden funktionsløn for arbejdet.