En helhjertet indsats

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

13 særligt udvalgte områder, hvor Danmarks Lærerforening skal gøre en særlig indsats i løbet af de to år fra kongressen i efteråret til kongressen i 1999. Det går ikke, hvis indsatsen skal være helhjertet og have gennemslagskraft.

Det lå i luften allerede ved starten af en kredsformandskonference i forrige uge om DLF's nye Princip- og Arbejdsprogram, og det blev understreget - blandt andet af folk, som henviste til pædagogernes store succes med at udvælge sig skolefritidsordningerne som fælles indsatsområde.

Hovedstyrelsens udvalg har arbejdet på det nye program efter en kongresvedtagelse fra 1994. De enkelte udvalg har peget på særlige indsatsområder, og nu forestår så arbejdet med at skære ned på antallet. Kredsene har frist til 1. juli til at komme med høringssvar - men nogle af de indsatsområder, der oftest blev nævnt på konferencen, var en indsats for lærerens professionelle råderum - herunder F-tiden, arbejdet med nye lønformer og en indsats for flere ressourcer til folkeskolen.