Debat

Integritet, tillid og professionalisme

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Det var med stor fornøjelse, at jeg læste Per B. Christensens indlæg »Integriteten tilbage til skolerne« i Folkeskolen nummer 1.

En velkommen udmelding fra Børne- og Kulturforeningen, når Per B. Christensen tydeligt understreger, at lærernes begrundelse af faglige metoder ikke skal forhandles med andre.

Sådan bør det være.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Sådan er det bare ikke overalt, for der findes desværre stadigvæk forvaltninger og politikere, der gør sig kloge på, hvilke metoder lærerne bør anvende, til stor frustration for de berørte lærere og til ødelæggelse for lærernes integritet som dem, der har forstand på faget.

Lærerne er vel ansat i jobbet, fordi de har forstand på det.

Måtte Per B.s holdning vinde indpas blandt landets politikere og skolechefer, så vi får en aftale baseret på gensidig tillid.

Det er nok lettest der, hvor man i forvejen har oplevet, at der er grund til at stole på hinanden.

Desværre læser og hører man også om »vinder/taber«- forhandlere. Som om man kan sejre sig til tillid. Tillid skal fortjenes.

Et spændende forår!