En million flere besøg på folkeskolen.dk i 2017

I 2017 havde folkeskolen.dk en million flere besøgende end året før. Antallet af bloggere på sitet blev omtrent fordoblet til 200, og redaktionen lancerede Folkeskolen Forskning.

Publiceret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

 

https://regnskab.folkeskolen.dk/2017

 

Det seneste år har I, vores læsere, klikket endnu mere ind på folkeskolen.dk end tidligere. Faktisk næsten en million gange flere end i 2016. Samtidig er der 5.000 flere af jer, der nu følger et af vores faglige netværk, som henvender sig specifikt til lærere i de enkelte fag. De faglige netværk fortsætter de seneste års udvikling, og der er både flere kommentarer, flere indlæg og flere læsere på netværkene, ligesom vi også har ansat seks faglige rådgivere.

Hvert år aflægger fagbladet Folkeskolen regnskab over den redaktionelle indsats, så alle kan kigge os i kortene.

En undersøgelse viste for nogle år siden, at fagbladet Folkeskolen og folkeskolen.dk er en af lærernes vigtigste kilder til viden. Og i 2017 lancerede redaktionen Folkeskolen Forskning - et forskningstillæg til bladet. Det blev til tre numre i 2017, der formidler forskning om tre forskellige emner - uro i skolen, spilpædagogik og det faglige niveau blandt elever med indvandrerbaggrund.

Du kan se hele regnskabet på folkeskolen.dk, og her finder du både »sorte« og »røde« bogstaver, for eksempel hvilke journalistiske formater og produktioner fra 2017 vi er stolte af, men også de ting, der gav os røde ører.