Uskolet

Lærer: Så let sparer jeg tid på Facebook-kommentarer

Publiceret Senest opdateret

En lærer plejer ifølge eget udsagn som hovedregel at læse overskriften, før hun giver sin mening til kende i kommentarsporet. Det sparer tid i en travl hverdag at springe selve artiklen over, og hun mener sagtens, at hun kan gennemskue, hvad historien efter al sandsynlighed går ud på.

“Ellers kunne jeg jo ikke bestille andet end at sætte mig ind i alt muligt”, fortæller læreren. “Jeg har læst virkelig mange overskrifter gennem tiden, og jeg kan altså hurtigt afkode, hvad det er for nogle påstande, der garanteret står i de artikler”.

Samme fremgangsmåde anvender hun i øvrigt også, når der skal kommenteres på andres kommentarer. “Bare lige de første par ord – nogle gange er det nok at se billedet – så ved jeg udmærket godt, hvad de her mennesker prøver at sige. Og så er jeg allerede godt i gang med at skrive mit modsvar, så jeg kan komme videre til næste overskrift. Det er også sådan, jeg lærer mine elever at arbejde”.

Uskolet er Folkeskolens bagside med satire, som ikke umiddelbart går meget op i fakta. Skulle enkelte navne, hændelser eller undervisningsministre alligevel føles bekendte, er man velkommen til at tro, hvad man vil.