Anmeldelse

Og hvis vi får en fremtid

Portræt af Høje-Taastrup Kommunes indsats over for udsatte og anderledes børn og unge i fritids- og ungdomsklubber samt på gaden

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Forfatteren Else Marie Andersen har i seks måneder fulgt Høje-Taastrup Kommunes arbejde med anderledes og socialt udsatte børn og unge. Hun har været rundt med de opsøgende gademedarbejdere og været rundt i klubberne. Hun har også talt med en af de udviklingsforstyrrede drenge, og hans beretning er lærerig. De voksne er meget åbne om, hvad de har lært af hinanden og børnene gennem arbejdet, og forfatteren får det hele med i en levende og spændende fortælling. Ikke noget rapport-lingo. Skolen skal jo rumme flere og flere særlige børn, så alle vil kunne hente noget i bogen. Men SSP- og AKT-lærerne nok mest.