0   484

Dorte Larsen

Idrætslærer, matematik- og natur/teknik-lærer

Hvad har den største udfordring været i forbindelse med forsøgsugerne?

»Det er rigtig svært at skille klassesammenlægningen fra reformforsøget, synes jeg. Men den første udfordring var at lægge skemaer, som gik op. Og så har udfordringen været de børn, der kan have det svært, når vi bryder rammerne op. Det trækker meget energi fra en lærer, når man skal have føling med så mange«.

Hvilket råd vil du give en lærerkollega, der først begynder reformimplementeringen til august?

»Altså, vi har været i gang i halvanden uge. Men gør det enkelt til at starte med. Sørg for, at skemaet er så lidt låst som muligt, ved at der er så få lærere på årgangen eller i teamet som muligt. For det er skemaet, der er besværligt at få til at gå op. Vi har skullet tænke ud af boksen og lave ny skole. Men rammerne i den gamle, dem måtte vi ikke overskride«.

Artiklen fortsætter under banneret


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet