Debat
8   804

En rigtig DJØF'fer

Total vildledning med et for økonomer kendt værktøj

Tilsyneladende skaber Calmar og co evidens for deres konklusion (Politiken og UVM) om at flere dansktimer har positiv effekt, gennem anvendelsen af DJØF'fernes yndlingsværtøj: Regressionsanalyse. Problemet er bare (se deres egne tabeller) at deres regressionsmodeller har forklaringsgrader til beskrivelsen af data, som er meget tæt på NUL! Der findes derfor ingen baggrund for deres signifikansberegninger, som tillægger 'flere timer' en betydning. En rigtig DJØF'fer!    

Artiklen fortsætter under banneret


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Netværket for danskundervisning er for alle, der underviser i eller interesserer sig for faget. I samarbejde med Dansklærerforeningen.

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
3.243 andre er allerede tilmeldt