Debat

En rigtig DJØF'fer

Total vildledning med et for økonomer kendt værktøj

Publiceret Senest opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Tilsyneladende skaber Calmar og co evidens for deres konklusion (Politiken og UVM) om at flere dansktimer har positiv effekt, gennem anvendelsen af DJØF'fernes yndlingsværtøj: Regressionsanalyse. Problemet er bare (se deres egne tabeller) at deres regressionsmodeller har forklaringsgrader til beskrivelsen af data, som er meget tæt på NUL! Der findes derfor ingen baggrund for deres signifikansberegninger, som tillægger 'flere timer' en betydning. En rigtig DJØF'fer!    

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget