Forsker til kamp for inklusionen

Undervisningsministerens ønske om at gøre det lettere for lærerne at henvise elever til specialundervisning vækker bekymring, skriver DPU-forsker Janne Hedegaard Hansen i Kroniken i Politiken i dag. "De 15 procent af eleverne, som ministeren peger på, har ikke brug for specialundervisning, de har brug for at være en del af den lokale skole for at skabe øget chancelighed, og det kan den inkluderende skole være med til at give dem, hvis den formår at løfte opgaven".

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

 

Rosenkrantz-Theil varsler opgør med inklusions-reformen 

 

Politiken.dk: "Nej, Rosenkrantz-Theil: Det nytter ikke noget at sende flere og flere elever til specialundervisning"