Medlemmerne i centrum

Danmarks Lærerforenings vigtigste opgave må altid være i så høj grad som muligt at sikre medlemmernes mulighed for at udføre god undervisning, uanset hvor man bor i landet.

Publiceret

stillere

Førstesuppleant: Flemming Kjeldsen kreds 140

Andensuppleant: Philip Lehn Brand kreds 145

Stillere:   

Anette Gotthelf Kristensen kreds 82

Simon Gotthelf kreds 84

C.C. Rasmussen kreds 95

Kristina Kristensen kreds 110

Anna Støttrup kreds 121

Ninna Graversen kreds 127

Trine Holm Kristensen kreds 134

Jacob Horn kreds 134

Claus Pedersenkreds 140

Kristina Houmann-Esbensen kreds 140

Mads Dahl kreds 140

Maja Mathilde Holmgaard kreds 140

Hans Vestergaard kreds 140

Hanne Mette Thagaard kreds 140

Jacob Svejstrup kreds 140

Jørn Hylleberg kreds 140

Thomas Moltzau Pedersen kreds 140

Lone Roesholm kreds 140

Søs Staun kreds 140

Malene Pallesen kreds 140

Bodil Mortensen kreds 140

Leif Primdal kreds 143

Peter Stjernholm Møller kreds 143

Susan Kjær Andersen kreds 143

Lone Vedel Sneibjerg kreds 143

Jesper Jeppesen kreds 143

Birgitte Sand kreds 143

Henry Andersen kreds 143

Finn Sørensen kreds 143

Lene Bertelsen kreds 143

Thure Evaldsen kreds 143

Mikael Schultz kreds 143

Michael V. Mogensen kreds 143

Jacob Dencker Porse kreds 143

Gudrun G. Rytter kreds 143

Louise M. Høybye kreds 143

Lone Dissing kreds 143

Mikael R. Østergaard kreds 143

Bent Qvistgaard Pedersen kreds 145

Susanne Lyders Hansen kreds 145

Hanne Roug Stadsholt kreds 145

Kirsten Bloch Ravn kreds 145

Steen Jacobsen kreds 145

Dorte Mosgaard Kristensen kreds 145

Elin Hove kreds 145

Charlotte Holst Høybye kreds 145

Henning Krogsgaard Nielsen kreds145

Karen Margrethe Nyborg kreds 145

Ole Vognstoft Pedersen kreds 145

Peter Venø kreds 152  

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Lærerarbejdet skal udføres af uddannede lærere, da vi ved, at lærerens fagdidaktiske kompetencer, klasserumsledelse og relationskompetencer er afgørende for elevernes udbytte af undervisningen. Men det kommer ikke af sig selv!

Derfor skal der hele tiden arbejdes for, at der bliver overskud på lærernes menneskelige konto.

Omverdenens tillid til os som professionelle er afgørende for, at vi under de givne rammer kan yde vores bedste. Derfor må vi forstærke indsatsen for at fjerne al unødig kontrol og dokumentation, der modvirker dette.

Arbejdstidsaftalerne giver lærerne ansvaret for at løse den samlede undervisningsopgave selvstændigt og professionelt. Det fritager ikke arbejdsgiverne for deres del af ansvaret. De må sikre en ordentlig balance mellem de krav, der stilles, og de resurser, der stilles til rådighed.

Det gælder også vores mulighed for løbende at blive fagligt opkvalificeret.

Ude i kommunerne oplever vi et krav om at skulle inkludere flere elever. Skolen er allerede inkluderende, så hvis det skal lykkes, er det vigtigt at flytte fokus mod at styrke normalundervisningen og sikre, at de rigtige betingelser er til stede.

Lærerarbejdet bygger på samarbejde og fællesskab. Derfor må vi fortsat sikre, at lønnen aftales centralt.

Medlemmernes hverdag skal være omdrejningspunktet for al vores politiske arbejde. Gavner det lærerne, gavner det også børnene.

Jeg tror på de konstruktive diskussioner og det lange, seje træk. Det kræver en fælles, målrettet indsats både på den korte og lange bane. Jeg vil gerne være en del af holdet.

Se også www.facebook.com

Læs mere

Jane Torp Bodilsen på Facebook