Tilliden til lærerne skal tilbage

Jeg vil i hovedstyrelsen primært arbejde for, at realiteterne omkring vores situation synliggøres for samfundets instanser.

Publiceret

stillere

Førstesuppleant: Anne-Mette Gaur Vernersen kreds 11

Andensuppleant: Jens Jacob Refshauge Beck kreds 86

Stillere:  

Tine Møller kreds 80

Jane Svensson Kirkmand kreds 86

Marianne Viby Nielsen kreds 86

Jane Lønberg kreds 86

Henriette Malmmose kreds 80

Else Neldeborg kreds 80

Michael Jakobsen kreds 80

Marie Enevig kreds 80

Dorthe Jensen kreds 80

Elin Møller-Iversen kreds 80

Tina Skou Veidiksen kreds 80

Susanne Thinggaard Andersen kreds 82

Mette Gryhøj Tversted kreds 82

Susanne Demuth Rasmussen kreds 82

Kalina Cecilie Hans kreds 82

Anita Klausen kreds 82

Toni Marie Madsen kreds 86

Elke Paul kreds 95

Elsebeth Henner Pedersen kreds 86

Camilla Fredsbo Hansen kreds 82

Knud Knudsen kreds 86

Peter V. Rønn kreds 86

Andreas Jarl Tønsberg kreds 86

Lene Suneson kreds 86

Britta Langelund Rasmussen kreds 86

Helle Raun Hansen kreds 86

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Vi skal have tilliden tilbage til lærerne!

Jobsituationen for de fleste lærere er ændret markant de senere år. Nogle er blevet fyret, andre må løbe stærkere og andre igen har slet ikke fået foden indenfor. Samtidig oplever mange af os, at antallet af samarbejdspartnere stiger sammen med omfanget af opgaver, en lærer skal varetage.

De mange nye tiltag, de store besparelser og omvæltningerne i arbejdsmiljøet fylder meget i den enkeltes hverdag

Jeg er en ung kvinde, der har mindre børn. Hovedstyrelsen mangler repræsentanter, der forsøger at kombinere livet som børnefamilie med det travle lærerliv.

Mange af de lærere, jeg har talt med landet over, frustreres over de stressende arbejdsforhold, det stigende antal møder og manglen på tid til at fokusere på det, vi opfatter som vores kerneydelse: God undervisning.

I mine ti år som lærer, har jeg oplevet, at kravene om dokumentation er blevet skærpet i en hidtil uset grad. Jeg tror ikke på kontrol og ensretning er vejen til et godt samfund - heller ikke overfor os, der hver dag yder en konkret indsats.

Vi arbejder for at udvikle elevernes kreativitet, virkelyst og handlekompetence i tilværelsen. For at vi skal kunne bidrage optimalt til denne udvikling, må vi selv mødes med omstændigheder, der fremmer vores kreativitet, virkelyst og muligheder for at handle i vores job og hverdag.

Jeg ønsker, at vi får en skole, hvor vi med overskud kan rumme hinanden og alle vores arbejdsopgaver. Hvor fællesskabet styrkes hånd i hånd med arbejdsglæden, og hvor antallet af stressramte lærere mindskes.