Dialog med beslutningstagerne

Jeg vil arbejde for:

Publiceret

Stillere

Førstesuppleant: Per Kanstrup kreds 54

Andensuppleant: Jimmy Jørgensen kreds 41

Stillere:                 

Sakine Turan kreds 41

Kasper Bruhn kreds 41

Luise Wagner Nielsen kreds 41

Pelle Larsen kreds 41

Flemming Orloff kreds 41

Astrid Rask kreds 41

Rikke Barfod kreds 41

Bente Køhler kreds 41

Flemming Arnmark kreds 41

Lasse Juhl kreds 41

Maria Damlund kreds 41

Jens Christiansen kreds 41

Michala Uekermann Larsen kreds 41

Michael Røscher kreds 41

Marvyn Jewry kreds 41

Gert Jensen kreds 41

Anette Neumann Pedersen kreds 41

Niels Bent Hansen kreds 41

Jesper Iwersen kreds 41

Malene Dreyer kreds 41

Karina E. Østergaard kreds 41

Daniel Chr. M. Østergaard kreds 41

Mads Braae kreds 41

Stine Ishøi kreds 41

Aase Kirstine Hansen kreds 41

Kirsten Mølgaard kreds 41

Sille Larsen kreds 41

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

En bedre dialog med politikere og andre beslutningstagere. Der har været et indtryk af, at Danmarks Lærerforening og politikerne kritiserede hinanden i stedet for at samarbejde. Det kan der forhåbentligt blive lavet om på nu. Konstruktiv kritik er fint, men et godt samarbejde med de vigtigste beslutningstagere skal være alfa og omega i hovedstyrelsens arbejde.

 

En overenskomstmæssig aftalt efteruddannelsesmulighed til alle lærere. Dygtige lærere giver dygtige elever, så enkelt er det. Hvis det stod til mig, burde alle lærere have mulighed for en fast uddannelsesdag om ugen hvert andet arbejdsår. Det vil holde os opdaterede, give os mulighed for faglig fordybelse, og ikke mindst skabe dygtigere elever. 

 

En større tillid til lærergerningen. Hvis alverdens spørgeskemaer og undersøgelser overhaler den tid vi bruger til vores undervisning, så er der ikke meget sjov ved lærerarbejdet. Hvis vi får nogle ordentlige arbejdsbetingelser med overskuelige klassestørrelser og eksempelvis tolærerordninger, så vil fagligheden og arbejdsglæden for alle vokse.

 

At ændringer af folkeskoleloven baseres på evidens og forskning.  Folkeskoleloven er blevet ændret ikke mindre end 28 gange de seneste ti år. Det virker ikke seriøst. Eksperter og forskere skal der selvfølgelig lyttes til, når man fremover gennemfører ændringer, og det man beslutter sig for skal have tid til at blive implementeret.