Lærer til lærer
10 spørgsmål til folkeskolelæreren! Spørgeskema om kreativitet og læringsmålsstyring
Min bachelorafhandling omhandler udvikling og vurdering af elevernes kreativitet via/overfor målstyring i undervisningen, herunder fokus på at undersøge hvordan lærernes nuværende praksis er på forskellige skoler. Jeg er nysgerrig på, hvad der fra både elever og læreres perspektiv opleves som væsentligt i forhold til en kreativitet og design.
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Spørsmål:
1. Hvilken kommune arbejder du i?
2. Hvor længe har du undervist og været uddannet i enten faget sløjd eller håndarbejde?
3. Hvor længe mener du faget håndværk og design har været praktiseret på din skole?
4. Hvordan vurderer du indtil videre faget skiller sig ud i forhold til dit gamle undervisningsfag (sløjd/håndarbejde)?
5. Hvad er ifølge dig positivt og/eller negativt ved det nye fag?
6. Hvordan definerer du kreativitet i forbindelse med faget håndværk og design?
7. Hvad gør du dig af tanker om at opfylde målet/kravet fra FFM om kreativitet i undervisningen?
8. Hvordan ser du sammenhængen mellem kreativitet og læringsmålsstyring?
9. Hvordan vurderer du graden af elevernes kreativitet?
10 Hvordan/i hvilken grad mener du at læringsmålsstyring optræder i din håndværk og design undervisning?
LINK TIL ANONYM BESVARELSE:
https://da.surveymonkey.com/r/CYQTG6R
På forhånd tak!