Lærer til lærer

10 spørgsmål til folkeskolelæreren! Spørgeskema om kreativitet og læringsmålsstyring

Min bachelorafhandling omhandler udvikling og vurdering af elevernes kreativitet via/overfor målstyring i undervisningen, herunder fokus på at undersøge hvordan lærernes nuværende praksis er på forskellige skoler. Jeg er nysgerrig på, hvad der fra både elever og læreres perspektiv opleves som væsentligt i forhold til en kreativitet og design.

Offentliggjort Sidst opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Spørsmål:

1. Hvilken kommune arbejder du i?

2. Hvor længe har du undervist og været uddannet i enten faget sløjd eller håndarbejde?

3. Hvor længe mener du faget håndværk og design har været praktiseret på din skole?

4. Hvordan vurderer du indtil videre faget skiller sig ud i forhold til dit gamle undervisningsfag (sløjd/håndarbejde)?

5. Hvad er ifølge dig positivt og/eller negativt ved det nye fag?

6. Hvordan definerer du kreativitet i forbindelse med faget håndværk og design?

7. Hvad gør du dig af tanker om at opfylde målet/kravet fra FFM om kreativitet i undervisningen?

8. Hvordan ser du sammenhængen mellem kreativitet og læringsmålsstyring?

9. Hvordan vurderer du graden af elevernes kreativitet?

10 Hvordan/i hvilken grad mener du at læringsmålsstyring optræder i din håndværk og design undervisning?

LINK TIL ANONYM BESVARELSE:

https://da.surveymonkey.com/r/CYQTG6R

På forhånd tak!