Debat
Interview
Min bachelorafhandling omhandler udvikling og vurdering af elevernes kreativitet via/overfor målstyring i undervisningen, herunder fokus på at undersøge hvordan lærernes nuværende praksis er på forskellige skoler. Jeg er nysgerrig på, hvad der fra både elever og læreres perspektiv opleves som væsentligt i forhold til en kreativitet og design.
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Spørsmål:
1. del
- Hvilken kommune arbejder du i?
- Hvor længe har du undervist og været uddannet i enten faget sløjd eller håndarbejde?
- Hvor længe mener du faget håndværk og design har været praktiseret på din skole?
2. del
- Hvordan vurderer du indtil videre faget skiller sig ud i forhold til dit gamle undervisningsfag (sløjd/håndarbejde)?
- Hvad er ifølge dig positivt og/eller negativt ved det nye fag?
3. del
- Hvordan definerer du kreativitet i forbindelse med faget håndværk og design?
- Hvad gør du dig af tanker om at opfylde målet/kravet fra FFM om kreativitet i undervisningen?
- Hvordan ser du sammenhængen mellem kreativitet og læringsmålstyring?
- Hvordan vurderer du graden af elevernes kreativitet?
- Hvordan/i hvilken grad mener du at læringsmålsstyring optræder i din håndværk og design undervisning?
På forhånd tak!