Udeskole
0   3

Forskning: Naturen og udeskoler udvikler børn

At være ude i naturen og for eksempel klatre i træer kan være med til at øge børns resiliens – evne til at håndtere stress og farer, viser engelsk forskning. Danmark har inspireret en gruppe fra Storbritannien til at holde udeskole og undersøgelser fra de engelske udeskoler – forest schools – viser nu, at inddragelse af naturen inspirerer til mere fantasifuld leg og bedre samarbejde med jævnaldrende, skriver videnskab.dk, der har oversat en engelsk artikel om et forskningsprojekt. Børnene får mulighed for at udvikle problemløsning, håndtering af risikofyldte situationer og uafhængighed.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Gem Annuler
Gemmer, vent venligst...
Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Naturfagsnetværket er for alle, der underviser i eller interesserer sig for naturfagene, dvs. natur/teknologi, biologi, geografi og fysik/kemi. I samarbejde med Danmarks fysik- og kemilærerforening, Biologforbundet og Geografforbundet.

Læs mere om de faglige netværk
Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.
7.515 andre er allerede tilmeldt
Få meget mere om naturfag

VIDSTE DU, at du lige nu er på Folkeskolens netværk om naturfag?

Tilmeld dig og få en mail hver anden uge med det nyeste fra netværket.

Nu får du et nyhedsbrev (inkl. fagrelevante annoncer) fra netværket. Du kan ændre dine valg af nyhedsbreve på din profilside.