Storbritannien
0   0

England: Elever med dårlige resultater går glip af fag og viden

Udfordrede børn går glip af et stort udbud af viden, fordi skolerne afskærer dem fra fag som historie, sprog og geografi og sætter dem til at jagte 'klistermærker' med henblik på bedre eksamensresultater. "Lavtpræsterende elever har brug for basisfærdigheder, som alle elever har, men de skal ikke som konsekvens lukkes ude fra dele af den essentielle kerneviden for en skoleelev", siger Amanda Spielman fra inspektionsmyndigheden Ofsted i The Guardian.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ

Specialpædagogiknetværket er for alle, der interesserer sig for eller arbejder med undervisning af børn og voksne med særlige behov. I samarbejde med Tidsskriftet specialpædagogik

Læs mere om de faglige netværk
8.717 andre er allerede tilmeldt