Specialpædagogiknetværket er for alle, der interesserer sig for eller arbejder med undervisning af børn og voksne med særlige behov. I samarbejde med Tidsskriftet specialpædagogik

 

(8.525 følger) Se alle medlemmer
Specialundervisning
0   0

Ny undersøgelse: Diagnoser udløser faglig støtte i skolen

Blandt de 15 procent lavest præsterende elever i folkeskolen er det en markant fordel at have en diagnose, hvis man vil have ekstra faglig støtte. Det viser en ny undersøgelse fra DPU. Selvom eleverne har næsten de samme adfærdsvanskeligheder og faglige problemer, er sandsynligheden for at få specialundervisning tre gange højere, hvis man har en diagnose. "Problemet ligger i, at man skal have en diagnose for overhovedet at få hjælp. Det kan godt være, at man uden en diagnose har nogle af de samme udfordringer. Hvis børn har det svært, skal de have hjælp, og det skal ikke være diagnosen, der afgør, om de får det", siger Mette With Hagensen, der er formand for Skole og Forældre.


Kommentarer

Man skal være registreret bruger for at skrive kommentarer på folkeskolen.dk. Som registreret bruger får du også mulighed for at tilmelde dig nyhedsbreve m.m.

OPRET PROFIL
{{ comment.author.name }} {{ '(' + comment.author.jobTitle + ')' }}
{{ comment.likeCount }}

{{ comment.title }}

Klag
Kommentaren er slettet

MERE OM EMNET

Når du er logget ind, kan du vælge de emner du ønsker at abonnere på, og få nyt direkte på email. Login

LÆS OGSÅ